Hierbij het lekkerste foodie nieuws van juni! Beyond Meat luidt het zomerseizoen in met de lancering van drie nieuwe producten. Waaronder de langverwachte Beyond Steak, een volledig nieuwe innovatie binnen de productrange van Beyond Meat, die vanaf nu verkrijgbaar is bij Albert Heijn en Picnic. Daarnaast krijgt de bekroonde Beyond Burger twee nieuwe varianten: de Beyond Smash, verkrijgbaar bij Jumbo en Picnic, en de Beyond Burger Jalapeño, verkrijgbaar bij Jumbo. De nieuwe producten zijn perfect op tijd voor de zomer en het BBQ-seizoen. Website
Mousserende wijn van eigen zeebodem
Wijnboeren André Vink van Wijndomein En Passant (Zeeland) en Stan Beurskens van Wijndomein St. Martinus (Limburg) lanceren de Brut de Mer. Een mousserende wijn die een jaar heeft gerijpt op de ‘bodem’ van de Oosterschelde in Zeeland. Wij waren afgelopen zaterdag op de feestelijke lancering (hierbij een korte impressie) en de mousserende wijnen van André en Stan zijn geweldig! Waarom maken de wijnboeren niet gewoon gebruik van een wijnkelder zal je je wellicht afvragen. Andre legt uit dat de constante temperatuur in zee op zo’n 15 meter diepte heel goed is voor mousserende wijn. Daarnaast is het ontbreken van licht en zuurstof ideaal en de lichte deining van het water zorgt ervoor dat de gist continu in beweging is, wat weer zorgt voor meer gelaagdheid en complexiteit in de wijn. Good 2 know: de wijnboeren hebben allebei hun eigen druiven gebruikt, dus er zijn twee varianten van de Brut de Mer. Een Zeeuwse en een Limburgse variant. Het rijpingsproces in de Oosterschelde is wel identiek. Website (En Passant) en website (St. Martinus)
Nieuw biermerk: Korenwolf
Korenwolf Wit is een nieuw merk van Gulpener. Het nieuwe witbier won recent meteen de Dutch Beer Challenge. Korenwolf wordt gemaakt van vier lokale granen, sinaasappelschil en korianderzaad. Wij hebben al mogen proeven en het frisse, zoete en kruidige biertje is heerlijk voor op een zomerse dag. Ook erg tof: een deel van de opbrengst (1% van de totale omzet) van Korenwolf gaat naar de bescherming van de Europese hamster, die in Limburg korenwolf genoemd wordt. Website
Tony’s lanceert nieuwe smaak
Tony’s Chocolonely lanceert een nieuwe reep: Puur Koffie Toffee. De nieuwe smaak bestaat uit 51% pure chocolade, knapperige stukjes toffee en koffieboon. Zeg maar een lekker sterk bakkie chocoladereep. De nieuwe reep is al weer nummer vijf in de Tony’s vegan-reeks die bestaat uit: Puur 70%, de Puur Amandel Zeezout, de Puur Chocokoek Citroenkaramel en de Puur Romige Hazelnoot Crunch. Je herkent de vegan smaken gemakkelijk door het groene blaadje in het smaaklint. De reep is verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Jumbo en Plus. Uiteraard vind je ’m ook bij Tony’s Super Store in de Beurs van Berlage in Amsterdam en in Tony’s online chocoshop. Website
Klik hier voor meer food & beverage-tips.
Volg je me trouwens al op Instagram en Facebook voor de laatste nieuwtjes?